2012. október 22., hétfő

Cseresznyevirág torta


Nyugdíjas találkozóra készült torta. Az alsó szint csokitorta volt a csokikrém receptemmel, a középső szint meggyes-diós felvert tészta vanília krémmel (a vanília krémet úgy készítettem, mint csokit, csak vanilia pudinggal), a legfelső szint Mozart torta , a receptje ITT található.

Mindhárom szintet bevontam Unidec masszával. A faágakhoz ChokoFlex masszát használtam (beszerezhető INNEN). 



Ezzel a szegélykiszúróval kivágtam mindhárom szinthez a díszítő "szalagot".
Enyhén megnedvesített ecsettel végigkentem a szalag hátoldalát, így rögzítettem a tortára.
Ezt követően raktam fel a faágakat.



Ezt a két virágkiszúrót használtam a cseresznyevirágok megformázásához



A kiszúrt virágok szirmait vékony szivacslapon gömbfejű marcipánformázó segítségével, körkörös mozdulatokkal elvékonyítottam. A virágokat szintén nedves ecsettel megkentem és rögzítettem a tortára.




A virágok közepébe gyöngyházfényű cukorgyöngyöt nyomtam

Méretenkén kb. 50 db virág készült, mielőtt felraktam a tortára bonbon formában szárítottam, így a szirmai nem lapultak le.