2012. október 15., hétfő

Gesztenyekrém

A gesztenyepüré úgy finom, ahogy van. Nem szabad sokat variálni rajta, nem szabad, hogy veszítsen az ízéből, csak kicsit puhítanunk kell, hogy könnyen kenhető legyen.
Ez a leges legegyszerűbb tortakrémem, pillanatok alatt kész van. Ha kevés időnk lenne sütit készíteni, ez tökéletes választás.

1 csomag gesztenyemasszához számolunk 1 dl tejszínt és ízlés szerint porcukrot.
Az 1 dl tejszín az a maximum, ettől inkább kevesebbet tegyünk bele, de ezzel a mennyiséggel még jól dolgozható krém lesz belőle.
Egy torta betöltéséhez kb. 2-3 gesztenyemasszát használok.

A gesztenyéhez hozzákeverjük a tejszínt, nem kell felverni(!), csak úgy "folyósan", és ízlés szerint porcukrot. Aki szereti egy pici rummal is megbolondíthatja. Ennyi! Így tökéletesen megőriztük a gesztenye ízét és zamatát. :)))

Itt most álljunk meg egy szóra: a tejszín az MINDIG, kivétel nélkül mindig állati eredetű legyen!!! Tejszínes tejszín, nem növényi! Tudniillik azért TEJszín a neve, mert állítólag látott tejet!
Ölni tudnék a növényi habalapoktól! Nehéz, rossz ízű, tiszta műanyag. 
Egy szó, mint száz: használjunk jó minőségű állati eredetű tejszínt, mert sokkal finomabb!



Csupaszív gesztenyetorta

13 megjegyzés:

  1. Végre valaki, aki szerint a gesztenyemassza önmagában is tökéletesen finom! Csak a feldolgozás miatt könnyítünk rajta, és kész. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. HALLELUJA....végre megtaláltam amit kerestem...Nem kis munka volt, de megérte. Gesztenyetortába krém, nehéz vaj / margarin és egyéb flikk-flakk nélkül...Hálásan köszönöm !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Ha a tejszínt felverjük, kicsit lágyabb krémet kapunk, de én is imádom a tömény gesztenyét! Halleluja!! :)

      Törlés
  3. csatlakozom az előttem szólókhoz, én is sokat kerestem vaj/puding/stb nélküli gesztenye krémet! pont ilyenre gondoltam! Köszi:)

    VálaszTörlés
  4. Ja és egy laktóz érzékeny meg DÖGÖLJÖN MEG , mert csak az állati jó. Kapjál a fejedhez okoska a növényi dolgokkal is meglehet jól csinálni az ételeket ha EGYÁLTALÁN TUDOD .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádom ezt a kifinomult stílust!
      Megérteném a kirohanásod, ha ez egy ételallergiásoknak szóló recepteket tartalmazó blog lenne. Szerencsére családunkban senki nem küzd ilyen jellegű problémával, így az én konyhámban erre nem kell odafigyelnem.

      Egy valami mellett azonban nem tudok elmenni: olvasva a hozzászólásod, percekig azon gondolkodtam, milyen élete van annak, aki a vasárnap estéjét azzal tölti, hogy gasztroblogokon kötekedik. Őszintén sajnállak! Tiszta szívemből kívánok Neked szebb életet! :)

      Törlés
  5. Egyszerű és tökéletes,végre rátaláltam!

    VálaszTörlés
  6. Szia Eszti! Szerintem is felverve a hab egy kicsit lágyabb, de szerintem próbáld ki Hulalával, mert egyáltalán nincs műanyag íze, én a krémeket csak azzal csinálom, mert a vajasat ki nem álhatom és mindenki oda van a krémeimért. ��

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! En hokiflibe szeretnek gesztenyekremet tenni. Erdeklodnek, hogy ez a tejszines gesztenyekrem mennyire birja a sutest? Arra gondolok, hogy nem folyik-e ki, mint a vajas krem tenne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én simán rakom a kiflifélékbe a gesztenyemasszát. Ha Te ezt túl száraznak érzed, akkor egy kis tejjel lazítsd meg és ízlés szerint cukrozd (ha szükséges). A tejszínes gesztenyekrém szerintem nem igazán alkalmas sütéshez.

      Törlés
  8. Koszonom. Edesanyam szeretne gesztenyes hokiflit es a sima purevel nem izlett neki. Mi is a tejre gondoltunk, megprobaljuk azzal. 😁

    VálaszTörlés