2012. október 12., péntek

Koreai marinált sertés Hasselback burgonyával




Koreai marinált sertésszelet (hozzávalók 1 személyre):
15 dkg sertéskaraj vagy szűzpecsenye - vékonyan szeletelve
1-2 evőkanál szójaszósz
1 evőkanál földimogyoró olaj (Aldiban vettem)
1 kiskanál cukor
só, bors

A szójaszószt, a földimogyoró olajat, cukrot, fűszereket összekeverjük, a húst beleforgatjuk és ebben a pácban érleljük 2 napig. Sütéskor egy wok sütőbe kevés olajat teszünk és rövid ideig sütjük (ne hagyjuk, hogy kiszáradjon).
Nagyon finom zamatos: a szójától kicsit savanykás, a karamellizálódott cukortól csipetnyit édes.
A recept eredetije ITT található.



Hasselback burgonya GIZI receptje alapján
Ez a recept a legjobb dolog, ami egy krumplival történhet, ha köret készül belőle. Nem tudok annyit készíteni, hogy elég legyen. Általában 15 db közepes méretű krumpliból készítem, ennél több nem fér bele egy gáztepsibe.



A krumplikat meghámozom, hosszában kettévágom és félpuhára főzöm. Egy tepsiben sorba rakom őket, a tetejüket keresztben bevagdosom. Elkészítem rá a következő kencét:
5 dkg vajat felolvasztok
1 evőkanál olíva olajat keverek hozzá
Curryvel, borssal, kis sóval ízesítem.

Egy szilikonecset segítségével bekenem a krumplikat és legmagasabb hőfőkön addig pirítom, amíg gyönyörű aranysárga színe lesz, az alja pedig picit megpirul. 
Kívül kicsit roppanós, belül istenien omlós! Jómagam nem szeretem a köreteket, de ezt imádom!