2012. október 30., kedd

Linzer




Hozzávalók (kb 30 darabhoz):
30 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 tojássárgája
1 cs vaníliás cukor
1 teáskanál sütőpor
Baracklekvár


A lisztet, porcukrot, vaníliás cukrot, sütőport összekeverem, majd belemorzsolom a margarint, végül a tojássárgáját és összegyúrom.

1 órát a hűtőben pihentetem.

Fél centis vastagságúra nyújtom, linzerszaggatóval kiszúrom.

Közepes hőfokon 10 percig sütöm. TÉNYLEG 10 PERCIG!!!




Halloween lévén "sütőtök-imitációt" készítettem linzerből A fenti mennyiségű összetevőkből 15 db lett. A tészta kb. 10%-át zöld ételszínezővel színeztem, a többit narancssárgával. Két kisebb és két nagyobb kört szaggattam a narancsszínűből, és egy levélformát a zöldből. Maradva a hagyományoknál baracklekvárral tapasztottam össze a lapokat.


És egy kis nosztalgia, linzerek nyári kivitelben: