2012. október 1., hétfő

Millefiori

Netes szörfözgetésem során rábukkantam egy Californiai blogra, ami többek között sütőgyurma ékszerek készítését mutatta be: íme
Mondanom sem kell megint elvarázsolódtam. Ahogy már írtam, semmi kézügyességem nincs, ezért teljesen lenyűgöznek azok a technikák, amikkel látványos dolgokat lehet nagyon egyszerűen előállítani. Rögtön hívtam Era barátnőmet, hogy most olyan technikát találtam, de olyat, hogy kettéáll a füle tőle. Era ránézett és csak ennyit szólt: "Ja, millefiori." Szóval újat nem tudtam az én művészbarátnőmnek mutatni, de már tudtam a technika nevét.
Arra gondoltam, ha valamit el lehet készíteni gyurmából, akkor cukormasszából is....




A minitorta ihlete  innen jött




A tesójáé pedig innen


Én pedig kitaláltam, hogy a fantáziátlan, de nagyon finom citromszeletet így dobom fel:



A cukormassza citrom karikák így készültek:



Hozzávalók: Unidec massza, sárga zselés Wilton ételszínező, keményítő (a cukormasszát, marcipánt mindig keményítőn nyújtjuk!)



A masszát kettéosztjuk és az egyik felét sárgára színezzük


Majd:





















Ennek kapcsán legközelebb a citromszelet receptje következik. :))