2012. október 10., szerda

Tortaburkolók

Először is szeretném megköszönni a sok pozitív visszajelzést a bloggal kapcsolatban. Nagyon jó érzéssel tölt el, hogy többeknek napi olvasmánya lett. Kaptam dicséreteket a receptjeimért, amit kipróbáltatok. Meglepően sokan kérnek tanácsot, főleg tortával kapcsolatban, ezért a mai bejegyzés legyen a cukormasszáé!

Általában az első kérdés tortaügyben, hogy mit használok burkolásként a tortáimra. Íme a történetem.
A legelső tortámnál Szamos marcipánt használtam, és annak ellenére, hogy az első burkolásom volt, nagyon jól tudtam vele dolgozni. Emellett ne feledkezzünk meg az ízéről sem! (Mondjuk én nagy marcipán rajongó vagyok!!) A probléma vele azon kívül, hogy borzasztó drága, és nem létezik belőle hófehér. 

Próbálkoztam Formix bevonóval, amit innen és innen lehet beszerezni. Hófehér, finom, egy kis gyakorlattal könnyű vele burkolni és árban is barátságosabb. Némi gyakorlat azért kell, mert velem többször is előfordult, hogy "túlgyúrtam", azaz annyira átmelegítettem a kezemmel a masszát, hogy nem tudtam átemelni a tortára. Viszont azt is el kell mondanom, hogy Lengyel Józsi blogszülinapi alkotós buliján is ezt használtuk, és semmi probléma nem volt vele. Tehát itt is igaz, hogy gyakorlat teszi....

Ami nekem igazán bevált az Unidec massza. Itt rendelhető (a marcipán helyettesítőknél találod). Próbáltam belőle a hagyományosat és a soft (lágy) masszát, és mára a sima Unidec mellett tettem le a voksot. Nagyon szeretek vele dolgozni, hófehér, finom, könnyen munkálható és árban messze a legjobb. 
Nem titok, minden tortám Unidec-kel készül.

Ám megjárva a szamárlétrát - azért ez így az igazi - kipróbáltam a házi cukorbevonót is. Nem tudom összehasonlítani a fenti bevonókkal, mert egész más az állaga. Az biztos, hogy sokkal hamarabb szárad, töredezik. Nagyon el kell találni az állagát, hogy jól munkálható legyen. Mit mondjak: egyszer sikerült, egyszer nem. :)) 
Kiskukta receptjét használtam, lépésről, lépésre az instrukciók szerint. A receptet nem írom le ide, mert gyönyörűen, képekkel illusztrálva megtaláljátok ITT.

Házi fondant felhasználásával készült tortáim:









Nem találtam többet, amiből azt a következtetést tudom levonni, hogy nem igazán vált be. Azonban most ne hallgassatok rám, mert, ha a neten körülnéztek sok blogger gyönyörű dolgokat művel a házi fondant használatával. Ha van időtök és türelmetek, biztos megéri a kísérletezgetés.