2012. november 10., szombat

Képviselőfánk






Ebből a sütiből nem tudok eleget készíteni (azért is fényképeztem tükörben). :)))
Mivel brutálisan rövid hétvége van, ezért kénytelen voltam valami nagyon gyors édességet készíteni, mire jönnek haza csajaim a kollégiumból. Ezért (szégyen-gyalázat és ejnye-bejnye te gasztroblogger), de ma boltban vettem a fánkocskákat így csak a töltéssel kellett foglalkoznom.

Aki ismer, tudja rólam, hogy nem kevés vesszőparipám (heppem) van a sütikkel kapcsolatosan. A képviselőfánk is közéjük tartozik, mégpedig a töltelék szempontjából. Nagyon sok helyen látom, olvasom, hogy vanília pudingos krémmel töltik. Az én olvasatomban az nem képviselőfánk. 

A vicc az benne, hogy semmivel nem bonyolultabb elkészíteni hagyományos krémmel, mint pudinggal, de a végeredmény összehasonlíthatatlanul finomabb.

A recept a nagymamámtól örökölt, teljesen sárgult lapú "bibliámból" a Horváth Ilona Szakácskönyvből származik. (Aki háztartást vezet: kötelezően beszerzendő!)  :))))




Ezen a héten csak a krém receptjét osztom meg veletek. A jövő héten szeretnék készíteni házi készítésű fánkokat sajtos és sonkás krémtöltelékkel. 
Jelentem: ezeket már a cukrász iskolában tanultam!! Az elkészítésük nagyon egyszerű és isteni finomak!!
Úgy tervezem, hogy jövő héten fázisfotókkal bemutatom a fánkok készítését és formázását, így majd receptet is akkor töltök fel.

Krém hozzávalói:
5 db tojás
6 dl tej
15 dkg cukor
10 dkg liszt
1 csomag vaníliás cukor

A tojásokat szétválasztjuk. Az 5 tojásfehérjét gőz fölött a cukor kétharmadával (5 dkg) kemény habbá verem (hivatalosan bizony így, de én mindig kis lángon szoktam, mert sokkal gyorsabban elkészül, viszont időben le kell venni, nehogy sült tojáshabunk legyen).
A tojások sárgáját elkeverem a maradék (10 dkg) cukorral, a vaníliás cukorral, hozzáadom a lisztet, majd egy kevés tejjel csomómentesre keverem. Hozzáadom a maradék tejet és sűrűre főzöm. Olyan sűrűre, hogy a krém elváljon az edénytől (és alig bírjam már keverni). A forró krémbe belekeverjük a felvert tojásfehérjét.

Betöltjük a fánkokat a krémmel. A képviselőfánkot mindig habzsákkal töltöm be, mert egyrészt sokkal gyorsabb, másrészt a fánk üregét sokkal jobban ki lehet tölteni a keskenyebb fejű csővel, mintha kanállal maszatolnánk.

Az égetett tészta receptje ITT található.



Ha több időnk van egy kis karamellel díszíthetjük.