2012. november 11., vasárnap

Mézesmázas




Közel két évnyi amatőr cukrászkodás után, októberben rászántam magam és jelentkeztem cukrászképzésre. Hetente kétszer koptatom a Keszthelyi VSZK padjait és elmondhatom, nagyon jó döntés volt, hogy beiratkoztam. Igaz, a legtöbb osztálytársamnak anyukája lehetnék, de az ember, ha iskolapadba ül, mindig "kisdiák" lesz, így a korkülönbség jelentéktelenné válik.

Egyik osztálytársam Réka, aki Balatonkeresztúron él és az anyukájával készíti ezeket a csodás mézeskalácsokat. Édesanyja, Gitta a népművészet mestereként nemcsak a díszítéssel foglalkozik, hanem önzetlenül osztja meg évtizedes tudását az érdeklődőkkel.
Most először foghattam a kezembe ilyen csipkefinomságú díszítéssel készített mézeskalácsokat, és a mai napig nem tudom elhinni, hogy ezeket tényleg szabad kézzel készítik. Fantasztikus!!

Honlapjukon megtalálható az azonnal puha mézeskalács receptje éppúgy, mint a díszítéshez szükséges cukormázé.

Réka megosztott még velem egy kulisszatitkot, miszerint a cukormázat celofánzacskóba kell tölteni, a zacskó sarkát pedig zsilettel kell kivágni, mivel az olló nem vág olyan egyenletesen, mint a penge. Állítólag túl nagy kézügyességet nem igényel, viszont sok-sok gyakorlást igen.

Karácsony közeledtével, gondoltam ezt meg kell osztanom Veletek. Gyönyörködjetek, próbálkozzatok! Aki élőben is szeretné látni ezeket a csodákat, az a Hévízi piacon megnézheti és meg is vásárolhatja őket.
Íme a honlap: Mézesmázas.hu