2012. november 19., hétfő

Sajtkrémes, sonkakrémes fánkok

A két krém receptjét a cukrászképzésen tanultam. Annyira szeretek újra iskolába járni! A szakmai tanárunk nagyszerűen oktat, teljesen az én számíze szerint.:) Ez azt jelenti, hogy minőségi alapanyagokból dolgozunk, semmi adalékanyag, semmi mesterséges cucc. Kristálytiszta, minőségi cukrászat! 

Ahogy időm engedi mindent elkészítek itthon is, és megosztom a blogon. Igaz mostanában rengeteg "nemszeretem" dolgon kell túl lennem, és most kissé háttérbe szorult az EsztiCake-m. A másik problémám pedig, hogy rendkívül nehéz megszoknom, hogy állandóan fényképezzem, amit főzök. Hiába, kezdő blogger vagyok, de remélem reflexként rögzül majd bennem a fotózás is. 




Sajtkrém
6 tojás sárgája
2 dl tejszín
15 dkg reszelt sajt
margarin
só, fehérbors

Gőz fölött a 6 tojássárgáját a tejszínnel sűrű krémmé főzöm. Levéve a tűzről, még melegen hozzákeverem a reszelt sajtot. Hagyom kihűlni. A fűszerezést is akkor végzem, mikor kihűlt a krém, mert a sajtnak is magas a sótartalma, és ezt bele kell kalkulálni. Amikor hideg a krém, margarint keverünk bele (én egy fél Ramat használtam, nem akartam, hogy nehéz, "vajas" legyen). Sózni már nem kellett a sajt miatt, csak egy kevés fehérborsot tettem bele.
Miután betöltöttem vele a fánkokat metélőhagymával szórtam meg a tetejét.

Sonkakrém
2 evőkanál vaj
2 evőkanál liszt
0,5 liter forró tej
15 dkg nagyon apró kockára vágott gépsonka
margarin
só, fehérbors

Első lépésben Besamell mártást készítünk: a 2 evőkanál vajat felmelegítem hozzáadom a két evőkanál lisztet majd felöntöm a forró tejjel. Sóval, fehérborssal ízesítem. Amikor kihűlt hozzáadom a kockára vágott sonkát és egy fél kocka margarint.

A képen a sárgább, metélőhagymás fánkok sajtkrémmel vannak töltve, a fehérebb, uborkával díszített a sonkakrémes. 
Nagggyyyyooon finom!

DE!!!
A sós krémmel töltött fánkocskáknak megvannak a buktatói (a családom a véremet szívta emiatt!). A képviselőfánkról mindenkinek egy édes-krémes sütemény jut eszébe. Annál szörnyűbb dolog pedig nincs, mint amikor valamibe beleharapsz és egy merőben más ízt kapsz, mint amire számítottál.
Mivel az égetett tészta semleges ízű, tölthetünk bele édes és sós tölteléket egyaránt. Azonban a képviselőfánk tényleg egy kedvelt édesség ezért, ha sós töltelékkel töltjük, annak ordítani kell róla! Mindenképpen kapnia kell olyan díszítést, ami erre utal! Ezért került rá metélőhagyma, uborka, paprikakrém.
Ezt nem árt szem előtt tartani! :)