2012. november 18., vasárnap

Túrótorta virágos joghurttal



Nagyon szeretem ezt a sütit, nagyon egyszerű elkészíteni a végeredmény pedig egy finom és nagyon látványos édesség, amit imádni fog mindenki. Ezt a sütit saját "gyermekemnek" tekintem, mivel a díszítését én magam fejlesztettem ki, és ezennel közkinccsé teszem. :)

Egy 25x35 cm-es tepsiben 4 tojásból piskótát sütök.

Túrókrém
60 dkg túró
10 dkg porcukor
2 vaníliás cukor
4 dl tejszín
1 csomag gyors-zselatin (hidegen oldódó)

A túrót szitán áttöröm, hozzáadom a porcukrot és a vaníliás cukrot. A tejszínben elkeverem a zselatint és kemény habbá verem, majd lazán beleforgatom a túróba. A piskóta tetejére kenem és hűtőbe teszem. (Hagyományos zselatinnal úgy készítem, hogy 2 evőkanál zselatint kevés meleg vízben elkeverek és nem a tejszínhez adom, hanem a már kész - tejszínnel elkevert - krémhez).

Joghurtréteg
2 nagy doboz őszibarack joghurt
1 kis doboz eperjoghurt (olyan, amiben nincsenek gyümölcsdarabok)
Zselatin
ételszínező - zöld, málnapiros




A két nagy doboz őszibarack joghurtot megszínezem zöld ételszínezővel és felmelegítem. Zselatint keverek bele és amint feloldódott a zselatin, ráöntöm a túrórétegre és hagyom kihűlni.


A kis pohár eperjoghurtot is felmelegítem, zselatint keverek bele, és amint a zselatin feloldódik felszívom egy fecskendőbe....



... és pöttyöket nyomok a zöld színű rétegre. Megvárom, hogy megszilárduljon.



A díszítést - idő függvényében - áfonyalekvárral vagy ételszínezővel készítem. Lekvárral macerásabb és kevésbé mutatós, viszont természetesebb. Ételszínezővel gyorsabb és szebb a végeredmény. Először a rózsaszín joghurtkörök közepébe pöttyöt teszünk, majd megrajzoljuk a szirmokat.


Sajnos ez a fotó nem lett tökéletes, mert nagyon kellett sietnem, de a végeredmény valami ilyesmi. :)

A virágok méretét változtathatjuk. A legelső képen meglehetősen nagyok, ott áfonyával díszítettem. A legbájosabb azonban akkor lesz, ha sok kicsi virággal díszítjük.