2012. december 3., hétfő

Piros-fekete-fehér torta



Viszonylag hosszú idő után végre újra tortáztam. Ajándékba készítettem egy nagyon kedves ismerősömnek, aki többek között könyvvizsgálóként, adótanácsadóként dolgozik. Ezt azért emelem ki, mert olyan hölgynek készítettem meglepetés tortát, aki amellett, hogy nagyon okos, határtalanul kedves, midig elegáns és nagyon szép. Az a típus, akivel a nap bármely szakában összefuthatsz, biztos lehetsz benne, hogy a frizurája és a sminkje kifogástalan, az öltözéke elegáns, divatos. Semmi túlzás, mindenből pont annyi amennyi kell: sminkből, kiegészítőkből. A kifinomultság a legjobb szó, ha röviden akarom leírni. 


Ha meglepiből készítek tortát, akkor ugyebár fő instrukciót sem kapok. :))  Így próbáltam felidézni, mik a jellemző színek az öltözködésében és ez a három szín ugrott be.

A torta oldalán kipróbáltam azt a motívumot, amivel többször "szemeztem" már és szerettem volna élőben is látni. Elkészítése nem bonyolult, de roppant időigényes, ugyanis 3x5 cm-es kis téglalapokból készült, amit külön-külön kellett megformázgatni (a két végét összecsípni a közepét marcipánformázó gömbbel öblösíteni).
Az oldal-teteje átmenethez egy sormintát terveztem, aminél muszáj volt kipróbálnom az újonnan beszerzett fekete cukorgyöngyöt. :)


A tetejére pedig a most nagy divatját élő, spanyolos hatasú fodrozott virágokat tettem. 

Egy kisebb társasági rendezvényen adtam át, és nagyon boldoggá tettem vele az ünnepeltet. Azt mondta, ilyen gyönyörű tortát még senkitől nem kapott. :))
Erzsike! Isten éltessen sokáig! :))