2013. február 11., hétfő

Gesztenyepüré - egy falatban




Az ötletet innen merítettem, azért is érdemes megnézni, mert lépésről-lépésre mutatja a munkafolyamatot, másrészt gyönyörű édességeket tervez-készít a bloggerina. A receptet kicsit "magyarítottam".

Hozzávalók:
- piskóta korongok (készen vásárolt)

A gesztenyekrémhez:
25 dkg gesztenyemassza
5 dkg vaj
5 dkg porcukor 
ízlés szerint rum
kevés tej, annyi hogy az állaga lágyabb legyen, de ne folyjon

Tejszín réteghez:
3 dl Hulala

Munkafolyamat:
A gesztenyekrémhez a hozzávalókat összekeverjük. A Hulalát kemény habbá verjük. (Nem szeretem a növényi tejszínt, de ennél a desszertnél muszáj volt beadnom a derekam, mert nagyon kemény habot kell készíteni, ami nem lágyulhat vissza).

A piskótakorongokra kis halom gesztenyekrémet helyezünk. Ezt követően vastagon beborítjuk tejszínhabbal úgy, hogy teljesen befedje a piskótakorongot és a gesztenyekrémet is. Kis időre hűtőbe tesszük, hogy az állaga szilárdabb legyen.
A maradék gesztenyekrémet nylonzacskóba tesszük, aminek egyik sarkát kicsit levágjuk (2-3 mm-es lyukacskát kell készíteni).

A kihűlt gesztenyés-tejszínes halmokat a kivágott zacskó segítségével beborítjuk vékony gesztenyecsíkokkal.
Tetejére pici tejszínhab kupacot nyomunk (egy kis krokant mogyoróval is megszórtam).


Ez annyira én vagyok: szinte a legferdébb sütit kellett középpontban fényképeznem.... :)