2013. augusztus 6., kedd

Charlotte torta - új színekben



Sokat kalandozok külföldi sütis oldalakon és felfedeztem Charlotte-ot új ruhájában: dinnyének öltöztetve. Eredetiben csokiból készített dinnyemagok is díszítették, de én annyira elégedett voltam az izzó piros végeredménnyel, hogy nem bonyolítottam tovább.
Jó hír, hogy a Gréta Ice-nál megtaláltam a tökéletes piros ételfestéket, ami igazán tűzpiros színt eredményez: ez a pipacspiros por állagú festék. (Kipróbáltam marcipán színezésre is, ott is kiválóan szerepelt!)


Egy gáztepsiben sütöttem 3 tojásból piskótát.
3 tojás
125 gr kristálycukor
125 gr liszt
0,5 dl olaj
0,5 dl tej
0,5 csomag sütőpor

Az egész tojásokat a kristálycukorral habosra keverem. Majd hozzáadom az összes maradék alapanyagot (liszt, sütőpor, tej, olaj) és simára keverem.
2/3 - 1/3 arányban elosztottam a piskótamasszát a kisebb részt zölddel, a nagyobb részt pipacsvörössel beszínezem és a fent látható módon terítettem a sütőpapírra.

Sütésnél ne süssük, szárítsuk túl, mert nem lehet szépen feltekerni. Amint megsült még melegen feltekertem. Miután kihűlt megkentem eperlekvárral és felszeleteltem.

Kibéleltem folpackkal egy üvegtálat és belehelyeztem a piskótatekercs szeleteket. Tejszínes túrókrémmel töltöttem.

Tejszínes túrókrém:
0,5 kg túró
10 dkg porcukor
3 dl Hulala
1 ek zselatin + víz
1 citrom reszelt héja

A túrót áttörjük, hozzáadjuk a porcukrot, citromhéjat és a kemény habbá vert Hulalát. A zselatint annyi vízben, ami ellepi felmelegítjük, míg a zselé feloldódik, majd folytonos keveréssel a túrókrémhez adjuk. 
Én a túrót is megszíneztem kicsit. A sárgát kevés ételfestékkel, a rózsaszínt azzal az eperlekvárral, amivel a piskótatekercset megkentem.
Hűtőben jól lehűtjük, majd könnyű nyári desszertként élvezettel fogyasztjuk. :)